30 شهریور 1403
logo

مرکز تحقیقات آلودگی هوا

دانشگاه علوم پزشکی تهران

گفتگوی دکتر حسنوند، رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوا، با همشهری آنلاین درخصوص واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش

چرا مصوبه تعطیلی مدارس علمی نیست؟ | رقم هولناک خسارت آلودگی هوا به اقتصاد کشور

 

به گزارش همشهری آنلاین و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران پژوهشکده محیط زیست، دکتر محمدصادق حسنوند رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوا پژوهشکده محیط زیست در گفتگو با همشهری آنلاین در واکنش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا عنوان می‌کند:

هیچ کجای دنیا مدارس خود را براساس شاخص ۱۵۰ تعطیل نمی‌کنند. حتی چین که غلظت آلاینده‌های بعضی از شهرهایش ۲ برابر شهرهای ماست، مبنای شاخص را روی ۳۰۰ گذاشته است. ما در محاسبه شاخص کیفیت هوا هم ایراد داریم. 

دکتر حسنوند می‌گوید: مصوبه‌ای که برای تعطیلی مدارس مد نظر بوده و تا الان بر اساس آن عمل شده، مبنای علمی ندارد و من‌درآوردی است. بر اساس این مصوبه که مصوبه هیات وزرا هم بوده، اگر میانگین شاخص آلودگی هوا به ۱۵۰ برسد، با تشخیص وزارت بهداشت می‌توان مدارس و ادارات را تعطیل اعلام کرد.

عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: شاخص کیفیت هوا شاخصی است که توسط سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا ارائه شده و تقریبا ۹۰ درصد کشورهای دنیا در تصمیم‌گیری‌های خود بر اساس آن عمل می‌کنند. در خود آمریکا طبق آخرین آپدیت، وقتی شاخص آلودگی هوا به ۲۷۵ برسد، برخی از ایالت‌ها می‌توانند مدارس را تعطیل کنند. حتی در اکثر ایالت‌ها شاخص ۳۰۰ را مد نظر قرار می‌دهند و بر اساس آن مدارس را تعطیل می‌کنند. بنابراین صحبت روز گذشته وزیر آموزش و پرورش بیراه نبوده و این حرف، سند علمی دارد.

متن کامل خبر را می توانید با اسکن کردن بارکد زیر مشاهده نمایید.

فائزه ایزدپناه
تهیه کننده:

فائزه ایزدپناه

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *